Herbata na odchudzanie – jaką wybrać?

Wśród ziołowych napojów o potencjale odchudzającym, znaleźć można przede wszystkim herbaty: zieloną, czerwoną i inne ziołowe, przeczyszczające czy składające się z różnych mieszanek roślinnych. Nie ulega wątpliwości, że herbata, w przeciwieństwie do suplementów w tabletkach lub proszku, jawi się jako środek zdecydowanie zdrowszy i bardziej naturalny.

Wybierając suplement do codziennego stosowania, warto kierować się jego naturalnym składem – sama skuteczność to często zwodniczy wyznacznik! Łatwo ulec fascynacji “magicznymi” tabletkami na odchudzanie, które tak naprawdę niszczą ludzki organizm od środka i – mimo zrzuconych kilogramów – pewnego dnia obudzimy się w szpitalu, a nie we własnym łóżku. Nie można zapominać, że drastyczny spadek wagi u człowieka to niezdrowe zjawisko. Natomiast do zrównoważonego odchudzania, herbata nadaje się idealnie. U wielu osób zmiana herbaty ze zwykłej na dietetyczną, wiązać się będzie jedynie ze zmianą parzonych ziół – jest to także na pewno łatwiejsze, niż nagłe przestawienie się na codzienne parzenie Yerba mate lub przygotowywanie specyfików z jagód czy innych roślin.

Herbata na odchudzanie – skuteczny sposób na walkę z kilogramami? Zielona i czerwona – podstawy!

Popularną herbatą, która posiada działanie odchudzające i antyoksydacyjne, jest herbata zielona. Napar z liści tej herbaty stymuluje pracę żołądka (który zaczyna szybciej wydzielać soki trawienne), a przez to szybko znika wrażenie “pełności” po posiłku. Zielona herbata, dzięki dużej zawartości przeciwutleniaczy, potrafi hamować rozpuszczanie cukru i wchłanianie glukozy. Właściwości herbaty występują jednak tylko wtedy, gdy odpowiednio się ją zaparzy – należy używać wody w temperaturze z zakresu 60-80 stopni, a samo parzenie powinno trwać góra trzy minuty. Z kolei herbata czerwona uznawana jest za typową herbatę odchudzającą. Poza tym posiada wyrazisty smak i zapach. Jej działanie opiera się na spalaniu tłuszczów w organizmie, a także – na przyspieszaniu metabolizmu. Tę herbatę przyrządzić można poprzez zalanie liści od razu wrzątkiem (samo parzenie to natomiast 4-5 minut). Czerwona herbata, podobnie jak zielona, zachowuje swoje właściwości nawet przy drugim i trzecim parzeniu!

Herbata na odchudzanie – duży wybór, liczne rodzaje

Herbaty ziołowe i przeczyszczające są specjalnie zaprojektowane w jednym celu: by odchudzić. Stanowią alternatywę dla herbaty zielonej i czerwonej. Warto nadmienić, że herbaty przeczyszczające powinny być stosowane okresowo, ale nie za często – w przeciwnym razie mogą być dla organizmu wręcz szkodliwe! Herbaty tego rodzaju warto więc pić doraźnie – na przykład po zjedzeniu słodyczy lub tłustego dania. Dobrze też umiejętnie wprowadzić zdrową herbatę do swojej codziennej diety – w tym pomoże nam z pewnością dietetyk lub lekarz. Warto też pamiętać o różnicach pomiędzy herbatami: przeczyszczające nie mają na celu przyspieszać metabolizmu, a jedynie oczyszczają organizm. Herbaty ziołowe z kolei mają postać naparu i w rzeczywistości stanowią właśnie napary ziołowe. Przy odchudzaniu warto zwrócić uwagę na herbaty z zawartością mięty i koperku, a także rumianku.

herbata na odchudzanie fot. naama flickr.com Creative Commons
herbata na odchudzanie fot. naama flickr.com Creative Commons
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

2 thoughts on “Herbata na odchudzanie – jaką wybrać?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *