Czerwona herbata – właściwości, parzenie

Wśród ziołowych i naturalnych herbat oraz napojów, zdecydowanie wyróżnia się czerwona herbata – zwana nie bez powodu “spalaczem tłuszczu”. Owo spalanie tłuszczu bierze się z właściwości przyspieszających metabolizm, które posiada czerwona herbata.

Czy to znaczy, że herbata ta nadaje się jedynie dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy? Nic bardziej mylnego! Profil działania czerwonej herbaty jest niezwykle szeroki – herbata sprawdza się jako codzienny dodatek do zbilansowanej, bogatej w składniki odżywcze diety i z powodzeniem jako ulubiony napój może zastąpić kawę, tradycyjną herbatę czy choćby pepsi. Pobudzająca, odchudzająca i działająca pozytywnie na cały organizm: czerwona herbata to obowiązkowy element dnia dla każdego, kto chce prowadzić aktywny, zdrowy tryb życia!

Czerwona herbata – wróg zbędnych kilogramów? Właściwości i działanie

Wysoka zawartość poliflenoli w czerwonej herbacie przekłada się na intensywniejszą pracę żołądka – skutkiem jest większa ilość żółci i lepsze trawienie. Substancje pokarmowe w większej ilości trafiają do organizmu, a tłuszcze, które przyswajamy – nie mają skomplikowanej budowy i łatwo dają się rozkładać. Zawarta w czerwonej herbacie teina oraz liczne enzymy sprawiają z kolei, że metabolizm organizmu znacznie przyspiesza (teina to substancja pobudzająca, działająca analogicznie do kofeiny!). Szereg właściwości czerwonej herbaty sprawia, że wszelkie przyjmowane przez nas tłuszcze natychmiastowo przekształcane są na energię do wykorzystania. Dlaczego jednak efekty działania herbaty utrzymują się długo i metabolizm działa szybciej przez dłuższy czas? Dzieje się tak, gdyż teina działa subtelnie i o wiele dłużej niż jej kawowa odpowiedniczka – kofeina. Teina podejmuje współpracę z poliflenolami i metabolizm utrzymuje się na wysokich obrotach zauważalnie dłużej – spalane są więc tłuszcze z głębszych magazynów organizmu (a to przekłada się już na faktyczne zrzucanie zbędnych kilogramów!).

Czerwona herbata – parzenie, faktyczne odchudzanie i inne aspekty

Aby maksymalnie wykorzystać właściwości czerwonej herbaty, należy ją odpowiednio zaparzyć. Dobrze jest wykorzystać czajnik z porcelany, a do niego nalać wodę (tylko nie twardą!) bez zbędnych soli magnezu albo wapnia. Po zalaniu czajniczka należy odczekać około 5 minut, a potem herbatę można rozlać do filiżanek/szklanek. Parzenie czerwonej herbaty łatwo może stać się naszym codziennym rytuałem – i naprawdę warto tak do picia tego napoju podejść. Warto dodać, że w połączeniu z aktywnością fizyczną (choćby minimalną!), czerwona herbata okazuje się potężną bronią: jej spożywanie dostarcza energii, a tę możemy jeszcze dodatkowo wykorzystać uprawiając sport. Sama czerwona herbata nadaje się jednak nie tylko dla osób z nadwagą i dla maniaków zdrowego odżywiania: sprawdzi się jako codzienny napój dla każdego, kto chce poprawić swoją kondycję fizyczną i intelektualną (herbata poprawia nastrój i zdolności myślenia) oraz dla osób chcących odtruć swój organizm z toksyn (herbata ma działanie moczopędne, wzmacnia organizm i usuwa wolne rodniki).

czerwona herbata fot. jundelux flickr.com Creative Commons
czerwona herbata fot. jundelux flickr.com Creative Commons
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

2 thoughts on “Czerwona herbata – właściwości, parzenie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *