Zdrowa dieta na płaski brzuch

Płaski brzuch to marzenie wielu kobiet. Czy wiesz, że już sama zmiana sposobu odżywania może przynieść widoczne rezultaty i pomóc Ci w pozbyciu się niechcianej oponki? Sekret tkwi nie tylko w odpowiedniej kaloryczności posiłków, ale także we właściwych produktach. Podpowiadamy, jaka powinna być dieta na płaski brzuch!

Czy dieta na płaski brzuch jest jedynym skutecznym rozwiązaniem?

Odpowiednio zbilansowane i zdrowe posiłki to podstawa odżywiania. Dlatego jeśli chcesz pozbyć się oponki, to dieta na płaski brzuch będzie najlepszym rozwiązaniem. Pamiętaj, że redukcja tkanki tłuszczowej będzie odbywać się nie tylko na nim – efekty zauważysz na całym ciele i bardzo często także w samopoczuciu. Czy w takim razie zmiana nawyków żywieniowych jest jedynym skutecznym rozwiązaniem? Odpowiedź brzmi: to zależy. U wielu osób będzie ona wystarczająca, jednak u niektórych może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.
Powód jest prosty – być może oponka czy nieustanne wzdęcia są spowodowane jakąś chorobą. Do najczęstszych przyczyn gromadzenia się tkanki tłuszczowej właśnie w okolicach brzucha zaliczamy między innymi insulinooporność, podwyższony poziom hormonów u kobiet czy cukrzycę. Za oponkę odpowiada także stres czy alkohol, które powinnaś jak najszybciej ograniczyć lub postarać się całkowicie wyeliminować ze swojego życia.

Co jeść na diecie na płaski brzuch?

Jak powinna wyglądać idealna dieta na płaski brzuch? Przede wszystkim powinna mieć odpowiednią kaloryczność, dzięki której dostarczysz swojemu ciału wszystkie składniki odżywcze. Równie ważne jest odpowiednie zbilansowanie posiłków. Nie rezygnuj z tłuszczu czy węglowodanów, a zamiast tego komponuj dania z głową. Na Twoim talerzu powinny znaleźć się takie produkty jak chude mięso, ryby, jajka czy nabiał, które stanowią doskonałe źródło białka. W codziennym menu nie może także zabraknąć pełnoziarnistego pieczywa i makaronów oraz kasz. Obowiązkowym dodatkiem do każdego posiłku są warzywa! Jedz ich jak najwięcej, ponieważ zawierają mnóstwo błonnika, który jest odpowiedzialny za prawidłową przemianę materii.

Z czego zrezygnować, jeśli jesteś na diecie na płaski brzuch?

Czego nie lubi płaski brzuch? Lista jest długa. Na takiej diecie należy wyeliminować puste kalorie i produkty zawierające mnóstwo cukru. Napoje gazowane, dosładzane soki czy wszelkiego rodzaju słodycze i niezdrowe przekąski powinny zniknąć z Twojej kuchni. Dobrym pomysłem jest również zrezygnowanie z produktów z białej mąki, które z łatwością zastąpisz pieczywem pełnoziarnistym czy kaszą. Uważaj też na smażone dania – te przygotowywane na głębokim tłuszczu to łatwy sposób na zafundowanie sobie oponki. Chyba nie musimy dodawać, że na czarnej liście rzeczy, które można jeść w trakcie diety na płaski brzuch, znalazły się też fast-foody, prawda?

Jeśli nie potrafisz samodzielnie komponować posiłków, ale zależy Ci na idealnej sylwetce, postaw na catering dietetyczny z dostawą diety do domu. Zamów smaczne, zbilansowane posiłki skomponowane przez dieteyka o określonej kaloryczności. Sprawdź ofertę jednego z cateringów tutaj.

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *