Zasady bezpiecznego odchudzania

W Internecie nie brakuje cudownych sposobów odchudzania, które mają dawać spektakularne efekty nawet w tydzień. Niestety takie metody są zazwyczaj groźne dla naszego zdrowia. W dzisiejszym artykule przedstawiamy zasady bezpiecznego rozwiązania i dzielimy się kilkoma wskazówkami, jak chudnąć z głową.

Jak bezpiecznie się odchudzać?

1. Nie oczekuj efektów na już

Wszyscy chcemy chudnąć jak najszybciej i jak najbardziej spektakularnie. To jednak zgubne. Szybka utrata kilogramów niemal zawsze skutkuje efektem jojo. Dodatkowo odbija się też na równowadze organizmu, który ma problemy z adaptacją do nowego sposobu żywienia. Szybkie chudnięcie wiąże się z szokiem dla ciała, a człowiek odczuwa większe zmęczenie. Mogą wówczas towarzyszyć bóle głowy, senność i apatia.

2. Nie stosuj diety wykluczeniowej

Jeszcze kilka lat temu bardzo modne były diety wykluczeniowe, czyli polegające na usunięciu z jadłospisu jakiegoś konkretnego składnika. Przynoszą efekty, ale niestety nie tylko te w postaci zgubionych kilogramów. Wykluczenie czegokolwiek z diety bez powodu zdrowotnego (np. nietolerancja pokarmowa glutenu lub laktozy) prowadzi do zachwiania równowagi organizmu – bardzo łatwo jest wtedy o niedobory, które mogą skutkować choćby anemią.

3. Postaw na dietę zbilansowaną

Aby chudnąć bezpiecznie, trzeba przyjmować odpowiednią ilość składników odżywczych, ale w nieco mniejszej kaloryczności niż dotychczas. I chociaż to dość proste, wielu ludzi ciągle stawia na absurdalne diety cud, zamiast sięgnąć po zrównoważony jadłospis. Kategorycznie należy zrezygnować z diet opartych na jednym lub kilku tylko składnikach (np. kapuściana) i tych skrajnie niskokalorycznych (np. 1000 kcal). Takie sposoby odżywiania są właściwie równoznaczne z głodzeniem organizmu.

Osoby, które mają duży problem ze zmianą swoich nawyków żywieniowych, mogą się wspomóc na początku całego procesu, korzystając z diety pudełkowej. Dzięki temu zobaczą, jak wygląda zbilansowana dieta, zgubią pierwsze kilogramy i nauczą się nowych smaków. Przestrzegamy jednak przed wyborem pierwszej lepszej firmy. Catering dietetyczny powinien być wysokiej jakości, jak np. ten od SuviBox. Tylko wtedy przyniesie pożądane efekty.

4. Zwiększ aktywność

Tak naprawdę, aby schudnąć, nie trzeba ćwiczyć, ale aktywność fizyczna przyspiesza cały proces i nadaje ciału jędrności. Warto więc ją zwiększyć, mając jednak na uwadze to, aby ćwiczenia nie zamieniły się w przymus. Trenuj to, co lubisz. A jeśli nie wiesz, jaka dyscyplina jest dla ciebie najlepsza, daj sobie czas na znalezienie jej.

5. Stosuj naturalne spalacze tłuszczu

Niektórzy wspomagają odchudzanie, korzystając z tabletek, które mają rzekomo spalić kilka kilogramów w tydzień. To niemądre – może się nawet skończyć wizytą w szpitalu. Lepiej korzystaj z naturalnych spalaczy tłuszczu, np. chilli lub grejpfrut.

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *