Probiotyki a odchudzanie – jak działają i czy dają wsparcie?

Probiotyki to nic innego jak czynnościowa żywność, której zadaniem jest między innymi korzystne działanie dla zdrowia układu pokarmowego. Dzieje się tak za sprawą tzw. immunomodulacji. Co więcej, probiotyki pozwalają utrzymać prawidłową florę bakteryjną.

Coraz częściej w kontekście stosowania probiotyków pojawia się temat redukcji zbędnych kilogramów. Podnoszone są głosy sugerujące, że te mikroorganizmy mogą wykazywać pozytywny wpływ w walce z nadwagą i otyłością. Czy faktycznie probiotyki mogą wspomagać odchudzanie? Czy warto je stosować podczas redukcji? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań, znajdą Państwo w dalszej części tej publikacji.

Czy probiotyki mają wpływ na nadwagę i otyłość?

Związek pomiędzy probiotykami, a nadwagą i otyłością został potwierdzony w badaniach na zwierzętach. Dowiodła ona zależność pomiędzy występującymi probiotykami, a procesem nadmiernego tycia.

Warto wiedzieć! W jelitach zgrabnej i zdrowej jednostki przeważają bakterie jelitowe z rodziny Bacteroidetes i Bifidobacterium. Natomiast w przypadku ludzi otyłych zauważa się wzrost bakterii z rodziny Firmicutes. W oczach wielu naukowców – może to mieć związek z występującą nadwagą i otyłością.

Badanie przeprowadzone na zwierzętach dowiodło, że przeszczep bakterii jelitowej od grubej myszy do szczupłej powoduje, nagły wzrost masy ciała. Może to dowodzić, że istnieje zależność pomiędzy występującymi probiotykami, a tendencją do tycia.

Jak działają probiotyki?

Wbrew pozorom, aby utrzymać prawidłową masę ciała nie wystarczy po prostu jeść odpowiednią ilość kalorii. Musimy zadbać również o odpowiedni rozkład makro i mikro składników. Dzięki temu nasza dieta będzie nie tylko zbilansowana, ale także zdrowa i pełnowartościowa.

W diecie powinno znaleźć się także miejsce dla probiotyków, które pełnią ważną rolę w procesach trawiennych naszego organizmu, tj.:

  • ograniczają wchłanianie tłuszczów

  • ograniczają apetyt (powodują uczucie sytości)

  • ograniczają przyswajanie kalorii

Prócz tego, pełnią rolę swoistego regulatora rytmu wypróżnień.

Probiotyki w formie suplementów diety – czy warto po nie sięgnąć?

W związku z tym, iż badania doprowadziły do pozytywnych wniosków, nie trzeba było długo czekać na reakcję producentów suplementów diety. Dzisiaj, osoby pragnące wykorzystać wsparcie probiotyków w odchudzaniu, bez trudu mogą dotrzeć do produktów dedykowanych na redukcji.

Jednym z najpopularniejszych rozwiązań tego typu jest Probiox Plus. To formuła, w której znajdziemy nie tylko bakterie probiotyczne, ale także błonnik prebiotyczny sprzyjający rozwojowi korzystnych dla zdrowia bakterii. To jednak nie wszystko! Probiox Plus to także kompleks składników, które:

  • przyśpieszą metabolizm

  • ograniczą apetyt

  • wspomogą detoksykację organizmu

Za dodatkowe wsparcie procesów redukcyjnych odpowiadać ma: ekstrakt z owoców garcynii kambodżańskiej, ekstrakt z liści zielonej herbaty, ekstrakt z opuncji figowej, papainę z ekstraktu z papai, ekstrakt z owoców czarnego pieprzu oraz chrom.

Trzeba przyznać, że to bardzo ciekawe połączenie, które może okazać się naprawdę skuteczne. Pełną recenzję tego suplementu diety można znaleźć między innymi tutaj.

Probiotyki na „tak”, ale…

Co do tego, że warto suplementować probiotyki nie ma absolutnie żadnych wątpliwości. Nie mniej, nie powinniśmy zapominać, że są to tylko i wyłącznie mikroorganizmy. Nie powinniśmy przeceniać ich roli i traktować jako „panaceum na odchudzanie”.

Rolą suplementacji jest uzupełnienie diety, która stanowi podstawę procesów redukcyjnych. Środki wspomagające takie jak Probiox Plus są jak najbardziej wartościowe, lecz same w sobie nie stanowią terapii odchudzającej. Należy o tym bezwzględnie pamiętać.

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *