Jak upiec idealną, lekką bezę?

Wydawać by się mogło, że deser złożony jedynie z dwóch składników jest banalnie prosty w przygotowaniu. Okazuje się jednak, że zrobienie bezy może sprawiać wiele problemów. Aby była ona lekka i chrupka należy pamiętać o kilku niezwykle ważnych kwestiach.

 

Zero tłuszczu

Głowna zasada podczas przygotowywania bezy – absolutny brak tłuszczu. Zarówno miska, jak i trzepaczka powinny być całkowicie suche i odłuszczone. Do przygotowania deseru używajmy raczej szklanej lub metalowej miski. Niezwykle ważne jest także dokładne oddzielenie żółtek. Jeśli zrobimy to niedbale, piana nie ubije się tak jak powinna.

Dobre składniki

Cukier niezbędny do ubicia piany powinien być dodawany stopniowo. Zbyt szybkie wsypanie go do miski z pianą może spowodować jej spływanie. Cukier musi być także odpowiednio dobrany. Nie wykorzystujmy cukru pudru, ponieważ jest on zbyt drobny. Zwykły kryształ lub cukier trzcinowy lepiej sprawdzi się w przypadku bezy. Podczas ubijania sprawdzajmy, czy cukier dobrze się rozpuścił. W tym celu co jakiś czas rozcierajmy krem w palcach.

O czym należy pamiętać?

Na stronie wkuchnizwedlem.wedel.pl znajdziemy wiele cennych wskazówek dotyczących przygotowania idealnej bezy. Pierwszą kwestią jest tak zwane przebicie białek. Ubijanie rozpoczynamy od niewielkich obrotów, stopniowo je zwiększając. Robimy to do uzyskania sztywnej piany (możemy to sprawdzić przechylając miskę). Jeśli będziemy miksować zbyt długo białka podejdą wodą i nie będą nadawać się do spożycia. Warto także pamiętać, że cukier dodajemy dopiero wtedy, gdy masa jest sztywna. Kolejną kwestią jest tak zwane suszenie bezy. Aby zrobić to prawidłowo należy rozgrzać piekarnik do temperatury około 120 stopni. Beza musi trafić do gorącego piekarnika, w przeciwnym razie może utracić swoją strukturę. To jak długo beza będzie się suszyć zależy od efektu jaki chcemy uzyskać. Gdy chcemy miękkie ciasteczka wystarczy kilka minut, z kolei gdy wolimy twarde bezy – idealnie będzie przytrzymać je nawet do pół godziny.

Beza to wymagający deser, ale trzymając się wyżej opisanych zasad mamy spore szanse na powodzenie.

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *