Dieta ketogeniczna – z czym to się je?

Dieta to słowo, które wielu z nas spędza sen z powiek. Kojarzymy je głównie z głodówką, koniecznością jedzenia samej „trawy” i innymi nieprzyjemnymi rzeczami. Jednak istnieją również takie sposoby żywienia, które pozwalają nam najeść się do syta, a jednocześnie nadal tracić wagę lub po prostu zachowywać dobre zdrowie. Jednym z nich jest dieta ketogeniczna.

  1. Na czym polega dieta ketogeniczna?
  2. Jakie są efekty?
  3. Czy jest to dieta dla każdego?

 

Na czym polega dieta ketogeniczna?

Ten sposób żywienia dosłownie wywraca do góry nogami większość diet stosowanych przez nas na co dzień. Zazwyczaj energia, jaką dostarczamy organizmowi, pochodzi w większości z węglowodanów, które stanowią 50-60% składników odżywczych każdego dnia. W przypadku diety ketogenicznej jest dokładnie na odwrót – ograniczamy ilość spożywanych węglowodanów do koło 10% dziennie, a energię czerpiemy z dużo wyższej niż w przeciętnej diecie podaży tłuszczy. Dzięki temu wprowadzamy organizm w stan ketozy, co powoduje, że korzysta on z zasobów energetycznych z tłuszczy, a także przy okazji pozwala nam spalić nadprogramowe kilogramy.  Więcej na ten temat dowiesz się pod adresem https://altruismonline.com/pl/.

 

Jakie są efekty?

Dieta ketogeniczna efekty to przede wszystkim bardzo duże wsparcie w utracie masy ciała. Spalenie 1 grama węglowodanów wymaga 1 kcal, podczas gdy w przypadku tłuszczy i białek jest to odpowiednio 7 i 4 kcal. W wyniku tego, jeżeli odżywiamy się głównie zdrowymi tłuszczami i białkiem, wysiłek, jaki organizm musi włożyć w strawienie tych produktów jest większy. Stan ketozy pomaga również radzić sobie z niektórymi chorobami, jak np. cukrzyca, nowotwór czy padaczka występująca u dzieci.

W połączeniu z odpowiednim treningiem jest to także bardzo dobra baza do utraty nadprogramowych kilogramów oraz wsparcie przy uniknięciu wpadnięcia w cukrzycę, jeżeli jesteśmy w tzw. stanie przedcukrzycowym – wynika to z faktu, że produkty, które spożywamy na diecie ketogenicznej mają niski indeks glikemiczny, dzięki czemu nasz poziom insuliny stabilizuje się.

 

Czy jest to dieta dla każdego?

Dieta ketogeniczna jest niewątpliwie jednym z bardziej wymagających sposobów żywienia. Potrzeba wiele silnej woli, szczególnie w pierwszych tygodniach zmiany, aby przestawić się z jednego źródła energii na drugie – tym bardziej, że wielu z nas jest uzależnionych od cukrów, chociaż możemy nawet o tym nie wiedzieć. Mimo wszystko warto jednak skonsultować się z dietetykiem i spróbować wdrożyć ten sposób odżywiania do naszego życia, ponieważ jesteśmy w stanie wyciągnąć z niego naprawdę wiele korzyści.

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *