Co jeść podczas jesiennych chłodów, żeby nie chorować?

Na zewnątrz robi się powoli coraz chłodniej i możemy już zapomnieć o ciepłych dniach, które jeszcze niedawno pozwalały spędzać czas w plenerze. Nieprzyjemne przymrozki i męczące deszcze zaczynają dominować, a wraz z nimi przychodzi sezon na infekcje.

Nikt nie lubi chorować. Co zatem możemy zrobić, żeby wspomóc organizm w walce z kolejnymi falami infekcji, które panują wokół. Podstawowym sposobem na poprawę odporności powinien być aktywny tryb życia oraz właściwie zbilansowana dieta, uzupełniona o odpowiednie produkty.

Jakie składniki powinniśmy wprowadzić do diety? O tym opowiemy poniżej.

Zdrowie zamknięte na talerzu

Coraz częściej stawiamy na zdrowy styl życia. Aktywnie spędzamy czas, uprawiamy sporty oraz zwracamy uwagę na to, co jemy. Właściwa dieta powinna nie tylko kompleksowo uwzględniać potrzeby organizmu, ale również uwzględniać sezonową sytuację. Szczególne znaczenie ma to w okresie jesienno-zimowym, gdy często panuje epidemia przeziębień i grypy. Można się przed nimi uchronić właśnie z pomocą odpowiednich produktów spożywczych.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich, które powszechnie znamy, a często nie zwracamy uwagę, jak wielki tkwi w nich potencjał.

 

Miód – bursztynowy koktajl witaminowy

Możemy go znaleźć w niemal każdej kuchni. Uwielbiamy go używać do kanapek, deserów lub porannej owsianki. Warto pamiętać, że zjedzenie każdego dnia tylko jednej łyżeczki miodu działa, jak naturalna szczepionka przeciwko grypie. Jest tylko jeden warunek – musimy go jeść regularnie przez cały rok.

Podstawowym działaniem prozdrowotnym miodu jest podnoszenie odporności. To jednak nie wszystko. Niektóre jego rodzaje mają specyficzne właściwości. Dotyczy to miodu:

  • gryczanego – wspierającego układ krążenia,
  • lipowego – pomagającego zwalczać przeziębienia, a przede wszystkim gorączkę i kaszel,
  • spadziowego – przyspieszającego leczenie dróg oddechowych,
  • akacjowego – zapobiegającego grypie jelitowej.

Pamiętajmy, że miód należy jeść bez poddawania go intensywnej obróbce cieplnej. Wlany na przykład do gorącej herbaty traci swoje prozdrowotne właściwości. Wówczas, używamy go wyłącznie w charakterze naturalnych słodzików do napojów.

 

Migdały – najbardziej królewskie orzechy

Choć wyróżnia je znacząca kaloryczność, to migdały powinny stać się obowiązkowym elementem każdej diety odpornościowej. Poprawiają pracę systemu nerwowego, zmniejszają poziom stresu oraz regulują pracę układu immunologicznego, dzięki zbawiennemu działaniu witaminy B2.

Warto stosować je jako zdrową przekąskę (oczywiście w racjonalnych ilościach), która zmniejsza uczucie głodu. Sprawia to, że paradoksalnie kaloryczne migdały mogą być wsparciem w procesie odchudzania.

Sięgajmy zawsze po sprawdzone produkty, od zaufanych dostawców, jak na przykład SklepAgnex.pl, pełen naturalnych artykułów spożywczych, idealnych dla zdrowia i urody.

 

Grejpfrut – na odchudzanie i zdrowie

Często mówi się o nich w kontekście odchudzania oraz diety owocowej. Grejpfruty stanowią jednak również fenomenalne wsparcie dla układu immunologicznego. Są bowiem bogatym źródłem witaminy C i polifenoli, zwalczających rodniki, a także bioflawonoidów, które aktywizują system odpornościowy i sprawiają, że sprawniej zwalczamy już pojawiające się infekcje.

 

Czosnek – naturalny antybiotyk

Wiele osób nie przepada za ostrym smakiem czosnku. Nie powinniśmy jednak rezygnować z niego w diecie, zwłaszcza w trakcie jesiennych chłodów.

Czosnek działa wielostronnie – wspiera układ oddechowy i krwionośny, obniża poziom cholesterolu, a także ma silne działanie przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe. Okazuje się zatem, że pomimo wielu przesądów, czosnek szybciej pomoże nam jako skuteczna broń przeciwko grypie niż legendarnym wampirom.

 

Zdrowie zapisane w jadłospisie

Właściwe zaplanowanie diety i uzupełnienie jej o składniki, wzmacniające pracę systemu immunologicznego, to prosta recepta do zachowania zdrowia, podczas gdy wszyscy inni już chorują.

Pamiętajmy, że zdecydowanie lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego już dziś zacznijmy wprowadzać naturalne wspomagacze do naszej diety i cieszmy się zdrowiem przez cały rok.

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *