Desery dla dzieci – 3 pyszne i zdrowe propozycje

Dzieci uwielbiają słodycze, rodzice natomiast chętnie wyeliminowaliby je z ich diety. To jednak zadanie prawie niewykonalne, jednak możemy zastąpić naszpikowane chemią przysmaki ze sklepu ich zdrowszymi odpowiednikami.  Najprostsze, naturalne desery dla dzieci to całe owoce. Są one źródłem cennych witamin i błonnika. Jednak nie każde dziecko lubi same jabłka, gruszki czy pomarańcze. Są one jednak świetną bazą, aby stworzyć bardziej interesujące i zdrowe desery dla dzieci. Podobnie, jak niektóre warzywa, zboża czy mleko. Nawet burak może stać się składnikiem domowych wypieków. Sprawdźcie same!

Desery dla dzieci – panna cotta z kaszki orkiszowej

Przygotowanie tej zdrowej panna cotty jest niezwykle szybkie i proste.

  1. Gotujemy ½ szklanki kaszki orkiszowej do momentu jej zgęstnienia
  2. Kaszkę przelewamy do miseczek, a kiedy przestygnie, wkładamy ją do lodówki na godzinę
  3. Po godzinie wyjmujemy miseczki, ogrzewamy je w ciepłej wodzie, a następnie odwracamy dnem do góry. Kaszka powinna sama wysunąć się na talerzyk.

Dla wzbogacenia smaku i walorów zdrowotnych tego deseru, możemy podawać go z owocami.

Desery dla dzieci – budyń kokosowy domowej roboty

Budynie to świetne desery dla dzieci, ponieważ są źródłem wapnia i witamin. To najłatwiejszy sposób „przemycenia” mleka do diety maluchów.

  1. Zagotowujemy 400 ml mleka, dodajemy do niego 5 łyżek wiórków kokosowych, łyżkę masła i 2 łyżki cukru.
  2. Natomiast w 100 ml chłodnego mleka mieszamy 2 żółtka oraz po 1,5 łyżki mąki pszennej i ziemniaczanej. Całość przelewamy do wrzącego mleka (wcześniej upewnijmy się, że masło w nim zdążyło się już rozpuścić). Połączone części podgrzewamy, cały czas mieszając, do momentu aż budyń zgęstnieje.
  3. Gotowy budyń przelewamy do miseczek. Kiedy deser trochę przestygnie, możemy podać go dzieciom.

Desery dla dzieci – babeczki z burakami

Buraki nie należą do ulubionych warzyw dzieci. Większość maluchów ich nie znosi i nie daje się przekonać do ich zjedzenia. A buraki to przecież źródło wielu cennych składników odżywczych, w tym witaminy A i C, magnezu, żelaza i potasu. Świetnie zapobiegają również anemii. Desery dla dzieci z ich wykorzystaniem to cenny punkt diety. Poznajcie przepis na buraczane babeczki.

  1. Gotujemy jednego dużego buraka, a kiedy przestygnie obieramy go ze skórki i miksujemy na gładką, jednolitą masę.
  2. Łyżkę zmielonego siemienia lnianego mieszamy z 3 łyżkami gorącej wody. Odstawiamy na 10 minut, aby całość zgęstniała.
  3. Rozpuszczamy margarynę roślinną, aby uzyskać z niej ¼ szklanki tłuszczu.
  4. W osobnym naczyniu mieszamy niecałą szklankę mąki orkiszowej i pół szklanki cukru brązowego. Przyprawiamy je szczyptą soli. Dodajemy do nich zmiksowanego buraka, pół szklanki bakalii i 6, pociętych w plastry, truskawek, masę z siemienia lnianego i rozpuszczoną margarynę. Całość dokładnie mieszamy. Jeśli ciasto jest zbyt rzadkie, dodajemy łyżkę mąki.
  5. Do natłuszczonych foremek do babeczek wlewamy ciasto – wypełniamy foremki do 2/3 ich wysokości. Pieczemy je przez około pół godziny w temperaturze 180°

Po przestygnięciu, babeczki będą stanowiły oryginalny i zdrowy deser dla dzieci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *