Zielona kawa – właściwości, zastosowanie

Dopiero w ciągu kilku ostatnich lat zielona kawa zyskała zauważalną popularność w świecie suplementów i odchudzania.

W przeciwieństwie do konkurencyjnych produktów, zielona kawa spotyka się z reguły z pozytywnymi opiniami – przeprowadzono na niej sporo badań naukowych, a efekty jej działania są wyraźnie zauważalne. Kawa – w postaci ekstraktu lub odpowiednio przygotowanych kapsułek – nie tylko pobudza metabolizm i pomaga utrzymać niższą wagę, ale także zawiera składniki poprawiające zdrowie człowieka: charakteryzuje się dużą ilością przeciwutleniaczy oraz sporą zawartością kwasu CGA (chlorogenowego). Szczególnie duża ilość CGA stawia kawę zieloną przed kawą tradycyjną – zwłaszcza jeśli chodzi o zdrowe pobudzenie organizmu i odchudzanie bez efektu jo-jo.

Zielona kawa – właściwości i zasada działania

Kwas chlorogenowy w kawie czarnej ulega zniszczeniu podczas palenia, podczas gdy kawa zielona nie jest poddawana temu procesowi. W rzeczywistości, zielona kawa niczym się nie różni od znanej nam czarnej kawy, poza sposobem przygotowania, w którym nie są tracone najważniejsze składniki, wartościowe dla ludzkiego organizmu. Zachowana zostaje wewnętrzna struktura substancji zawartych w nasionach kawy, co potem przekłada się na silniejsze działanie specyfiku na nasz organizm. Dzięki kwasowi CGA metabolizm znacznie przyspiesza, a zbędne kilogramy łatwiej poddają się procesowi odchudzania. Jak dokładnie działa kwas chlorogenowy w zielonej kawie? Przede wszystkim kwas ten spowalnia proces przyswajania cukru w organizmie, a przez to mobilizuje ciało do korzystania z innych zasobów energetycznych (takich jak tkanka tłuszczowa!). Co jednak istotne, samo picie zielonej kawy nie gwarantuje pozbycia się niechcianej wagi – jak przy wszystkich suplementach i dietach, musi pojawić się silna wola osoby zainteresowanej oraz dodatkowe działania: ćwiczenia, aktywniejszy tryb życia, zbilansowana dieta

Zielona kawa – efekty i sposób korzystania

Stosowanie zielonej kawy należy połączyć praktycznie zawsze z dopasowaną do swoich potrzeb dietą niskokaloryczną oraz odpowiednim zestawem ćwiczeń (lub po prostu aktywności) fizycznych. Zielona kawa znacznie przyspiesza odchudzanie, ale to od nas samych zależy czy owo odchudzanie w ogóle się rozpocznie. Na szczęście już minimalna aktywność fizyczna – nawet codzienny, godzinny spacer, może mieć dla nas zbawienne skutki. Oczywiście, aby tracić kilogramy wyraźnie szybciej, warto wprowadzić do codziennego planu dnia godzinne ćwiczenia fizyczne – może to być zarówno poranny jogging, jak i popołudniowa jazda na rowerze: ważnym jest, by dać zielonej kawie działać skutecznie (spalanie tkanki tłuszczowej wymaga pracy organizmu – ćwiczenia znacznie przyspieszają metabolizm).

Stosowanie zielonej kawy, jak i ustalenia co do diety, warto skonsultować natomiast z lekarzem lub dietetykiem – zbyt ekstremalne postanowienia lub brak ważnych składników w diecie mogą być powodem dodatkowych problemów zdrowotnych. Nie można zapominać także o umiarkowanym spożywaniu zielonej kawy – w końcu jest ona środkiem pobudzającym i tak jak tradycyjna kawa, w dużych ilościach szkodzi.

zielona kawa - fot. Parker Knight flickr.com Creative Commons
zielona kawa – fot. Parker Knight flickr.com Creative Commons
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

4 thoughts on “Zielona kawa – właściwości, zastosowanie

  • 3 września, 2014 at 09:58
    Permalink

    Wita. Zawsze przed bieganiem piję zielona kawę, ponieważ fajnie pobudza organizm i lepiej się po niej czuję niż po czarnej. A dodatkowo pozwala się szybciej odchudzić i to widać. Jest super.

    Reply
  • 20 września, 2014 at 07:56
    Permalink

    zielona kawa odchuda – widze po mojej kolezance z firmy która pijąc ją schudła 10kg! :) mnie niestety odrzuca smak tej kawy wiec przyjmuje suplemnt Be Slim Zielona Kawa – tylko jedna pastylka dziennie, jak na razie na wadze minus 2kg :)

    Reply
  • Pingback: Skuteczna dieta - czyli jaka?

  • 17 lipca, 2015 at 13:40
    Permalink

    Zielona kawa odchudza i jest to faktycznie udowodnione przez specjalistów z Japonii. Dzięki codziennej konsupcji zielonej kawy można schudną aż 5 kg w ciągu 2 miesięcy. Więc uważam, że to bardzo dobry wynik. Podobnie zresztą jest z suplementami diety na bazie ekstraktu z zielonej kawy.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *