Jakich pokarmów unikać, by zminimalizować ryzyko zgagi?

Nie od dzisiaj wiadomo, że nieprzyjemne objawy zgagi w postaci pieczenia w przełyku, kwaśnego posmaku w ustach i odbijania się można złagodzić poprzez stosowanie odpowiedniej diety. Jakie produkty warto włączyć do swojej diety a z czego lepiej zrezygnować?

Zanim przejdziemy do omówienia wskazań dietetycznych dla osób cierpiących na zgagę, to najpierw warto wyjaśnić    czym jest owa zgaga. W jaki sposób dochodzi do powstania nieprzyjemnych dolegliwości? Zgaga może pojawić się wskutek błędów żywieniowych lub na przykład problemów z pracą dolnego zwieracza  przełyku, który otwiera się, gdy pokarm jest już w żołądku, a tym samym pozwala na to, by treść pokarmowa cofnęła się do przełyku. W treści pokarmowej znajduje się nie tylko  nadtrawione  jedzenie, ale również kwasy trawienne o właściwościach  uszkadzających , które gdy stykają się ze ściankami przełyku to podrażniają je wywołując uczucie palenia.

Dieta dla osób walczących ze zgagą

Postawą takiej diety powinno być zdrowe i lekkie odżywianie. Należy spożywać przede wszystkim chude mięso w postaci pieczonej, duszonej lub gotowanej. W codziennym menu powinno się znaleźć wiele warzyw oraz zdrowe węglowodany, czyli kasze, brązowy ryż i ciemny makaron. Dieta powinna zawierać również niewielka ilość zdrowych tłuszczy. Dlaczego nie wspominam o owocach? Ponieważ większość z nich potęguje zgagę – przede wszystkim owoce cytrusowe. Tak samo soki owocowe.

Dieta dla osób cierpiących na zgagę nie powinna zawierać ostrych przypraw, czosnku i cebuli. Musi być pozbawiona żywności przetworzonej i słodyczy oraz napojów gazowanych czy alkoholu, ponieważ wszystkie te produkty  nasilają  ilość wydzielanego kwasu żołądkowego, a tym samym przyczyniają się do powstawania silnej zgagi. Są też pewne produkty spożywcze, które mogą łagodzić nieprzyjemne pieczenie w przełyku. Zaliczamy do nich głównie migdały oraz napar z siemienia lnianego. Osobom cierpiącym na zgagę bardzo często pomaga również wypijanie lekkiego naparu z rumianku oraz odpowiednio dużej ilości wody w ciągu dnia.

Stosowanie powyższych dietetycznych zaleceń pomaga ograniczyć natężenie i częstotliwość występowania zgagi. A jeśli do zgagi doszło tylko ze względu stosowania złej diety, to w ten sposób można się z niej całkowicie wyleczyć. Muszę także wspomnieć o tym, że prawidłowa dieta nie przyniesie natychmiastowych rezultatów. Na to potrzeba czasu, ale jeśli zależy nam na jak najszybszej poprawie naszego samopoczucia, to warto sięgnąć po specjalne leki na zgagę, które kupimy bez problemów w każdej aptece.

Więcej porad dotyczących diety minimalizującej ryzyko zgagi znajdziesz na: http://www.controloccontrol.pl/porady-dietetyczne/co-jesc-by-uniknac-zgagi-1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *